20.7.2016
Letecká doprava aj doprava na ostrove do hotela prebehla bez problémov, dĺžka cesty po Korfu (čosi málo nad 1 hodinu) bola prijateľná.
Horšie to bolo s odletovým časom z BA, ktorý bol niekde okolo 6,30 hod., takže zo ZA sme odchádzali o druhej hodine ráno.
Ale tak povedal som si, že je fajn, že budeme v hoteli ubytovaní už niekedy krátko pooobede a máme poldeň ešte na dovolenkovanie.
Ako to dopadlo? Viď nižšie :-)
Po príchode na hotel nám bolo oznámené, že hotel je prebookovaný a nemajú pre nás izby a že nás prosia o strávenie jednej noci v inom hoteli neďaleko.
Pôvodne som myslel, že je to záležitosť cca troch rodín, ktorí sme v rovnakom čase toto na recepcii riešili, nakoniec sa ale ukázalo, že tých rodín bolo asi 10.
Takže po príchode nastal tento nepríjemný moment aj so všetkými emóciami s tým spojenými, hlavne teda zo strany dovolenkárov.
Zo strany hotela nám bola ponúknutá kompenzácia v štýle „dostanete všetko, čo budete chcieť, auto, výlet, ...“
Situácii pomohla prítomnosť Slovenky p. Karáčovej, asi zamestnankyne hotela, ktorá situáciu za hotel riešila vecne a celej veci výrazne pomohla.
Kontaktoval som aj delegátku STARURu s tým, ako to riešiť a bolo mi doporučené naozaj ísť do ponúkaného hotela a prijať kompenzáciu.
Pokiaľ by sme tak neurobili, situáciu by musel riešiť SATUR a hľadať nám náhradné ubytovanie, čo som videl na dlhé lakte, tak sme na ponuku pristúpili.
Presunuli nás do hotela Ionian Princess kategórie 3*.
Bol to teda hotel kategórie nižšej, s menšou rozlohou, bazénom atď. Nebolo to ale nič kritické, ubytovaní sme boli o cca 14,30 a to jedno poobedie a jednu noc sme v ňom strávili.
Presun nazad do Gelina Village mal prebehnúť o 11,00 ďalší deň.
Toto tak aj prebehlo a ubytovanie našej rodiny v Gelina Village prebehlo bez problémov a bolo v poriadku.
Iné rodiny riešili problémy ďalej - viacerí neboli spokojní.
O 14,30 bolo úvodné stretnutie s delegátkou, po ktorého skončení sme riešili túto situáciu.
Ja som odchádzal z recepcie o 17,00 hod., s tým že to ešte úplne doriešené nebolo a bolo to treba ďalej riešiť s riaditeľom hotela na ďalší deň.
Druhý deň som sa ja osobne dostal na pláž teda až niekedy okolo 17,15, zvyšok rodiny sa tam presunul už po ubytovaní a obede.
Kompenzácia sa potom doriešila na druhý deň, dostali sme výlet na Blue lagoon pre celú rodinu (hodnota cca 110€) a auto na 1 deň (40€).
Keď zhodnotím riešenie tejto situácie, tak je mi ľúto, že v hoteli k tomuto dochádza a dochádza k tomu opakovane (je to popísané v recenziách hotela a aj v rámci nášho zájazdu boli ľudia, ktorým sa to stalo už minulý rok).
Situácia sa ale vyriešila, kompenzácia bola asi zodpovedajúca, akurát sme mali pokazené 2 dni priamo a tretí deň ešte dobiehali negatívne pocity.
Zvyšok pobytu prebehol v poriadku, rezort bol pekný, veľký, vybavený.
Ako som už spomínal, ubytovanie pekné, neupratovalo sa ale každý deň a neupratovalo sa v rovnakom čase.
Nebolo to nič kritické, akurát bolo treba dať pozor na to, že keď napr. hodíme uteráky na zem na výmenu a odídeme doobeda na pláž, tak po príchode ešte nemuselo byť upratané a uteráky vymenené.
Pláž v poriadku, kombinácia štrku pri brehu a piesku v mori, more teplé a čisté, žiadne medúzy ani odpadky alebo iný bordel.
Slnečníky a lehátka boli zadarmo, ale bolo treba si ich ísť obsadiť pred 7-mou hodinou ráno, inak boli obsadené.
Takže nedostatočný počet.
Strava veľmi fajn, lepšia ako v Turecku, kde síce veľký výber bol tiež, ale nie všetko nám chutilo.
Ponuka nápojov tiež dobrá.
Príjemné bolo to, že personál nebol naučený na „bakšiše“ a obsluha prebiehala oproti našej skúsenosti s Tuniskom a Tureckom o triedu svižnejšie a ochotnejšie.
Fajn bolo tiež to, že nemiešané nealko nápoje, pivo a víno si ľudia čapovali sami a nebolo teda treba stáť na ne v rade.
Dobré bolo tiež to, že v každom bare bol nápojový lístok s ponukou inclusive/exclusive nápojov aj s ich zložením, takže neznalci miešaných drinkov nemuseli piť celý čas len gintonic a pivo :-), ale vedeli si vybrať z ponuky.
S delegátkou sme sa stretli pri prílete a odlete a potom ešte na spomínanom úvodnom stretnutí a potom ešte náhodne asi raz.
Komunikovali sme ale bez problémov cez sms a za zmienku stojí aj to, že zvládla s nie celkom pozitívne naladenými klientami :-) doriešiť situáciu s ubytovaním.
Vedľa rezortu je vodný park Hydropolis. Určite to nie je nič také veľké ako sa park prezentuje, bol ale fajn, nepríjemné bolo ale to, že v čase, keď sme tam boli my, bola asi 50m od parku obrovská kopa vriec s nevyvezenými odpadkami, čo spôsobovalo silný zápach, kvôli ktorému sme aj z parku predčasne odišli a viac už do neho nešli.
Podobne to bolo aj neďaleko vstupnej brány rezortu a aj v rámci Acharavi.
Počas nášho pobytu ale tieto hromady boli postupne odvezené, dojem z prvých dní som mal ale horší než z moslimského sveta.
Výlet na Blue lagoon podľa mňa za moc nestál. 2 hodiny loďou tam, 30 min. kúpanie, ďalší presun, 1,5 hod., kúpanie s obedom, presun zase inde, hodina na kávu v nejakom meste a opäť 2 hod loďou nazad. Samotná Blue lagoon bola o nie veľmi peknej štrkovej a malej pláži, voda ale bola krásna modrá, čistá a plná rybiek. Do a z prístavu ešte samozrejme hodina naviac autobusom z/do hotela. Keby som sa mal rozhodnúť o výlete znova, tak naň nejdem.
Viac sa mi páčil výlet do Albánska, na ktorom som bol bohužiaľ sám, pretože sme ho podľa informácií považovali za únavnejší pre deti, no v reále to bolo naopak.
Animátorky boli v pohode, ústretové a ochotné. Bez výhrad. Naše deti sú už ale väčšie, takže ponuku aktivít Planet klubu sme nevyužili.
Wifi dostupné len v hotelovej lobby na 1 hod. denne na jeden prístupový kód.
Ako často a či na osobu alebo izbu mal byť kód poskytovaný – tam sa výklady pracovníkov recepcie líšili :-), fungovalo to ale tak, že človek prišiel na recepciu a vypýtal si kód, ten dostal a fungoval.
Samozrejme wifi bohviečo nebola, najmä vo večernom čase.
Cesta nazad prebehla bez problémov, "spestrením" spiatočného letu boli občasné turbulencie (väčšie, než sme boli doposiaľ zvyknutí) a vyhlásenie pilota po prístáti v BA v štýle "vonku na Vás čaká krásnych 16 stupňov" :-)
Keď to zhrniem – vždy a všade sa nejaký nedostatok nájde a je s ním treba počítať, s pobytom sme boli v plnej miere spokojní až na tie úvodné nepekné peripetie.
Do hotela by sme išli opätovne.